14 januari 2013

De eerste winterprik

Zaterdagvoormiddag nam onze jeugd deel aan de indoor meeting in Gent. 2 club records en ook nog 2 vestigingen werden genoteerd. Zie verslag bij de recente nieuwtjes van de webmaster en de blog van Ilse.

Zaterdagavond was het kampioenenhulde van de gemeente Duffel waar een sliert Duffel ac atleten gelauwerd werden.
Bij de jeugd kreeg Jens Goovaerts de trofee 2012 voor zijn knappe prestaties. Bij de genomineerde was ook Ine Hugaerts.
De Duffelcoat Trofee is mij te beurt gevallen. Ik beschouw dat zowat als een live time award... en dat 41 jaar nadat ik de eerste winnaar werd van de Duffelse sporttrofee. Eigenlijk hou ik niet zo van huldigingen maar deze maal ben ik er wel blij om geweest. Een vorm van erkentelijkheid voor 55 jaar dienst bij Duffel ac zij het als atleet en trainer en nog zoveel meer.
Zoals sommigen wel al weten blijf ik voorlopig coach van Duffel, maar training geven zal er niet meer bij zijn (misschien nog wel eens als invaller). Ook bij de Val stop ik als promotor van het Vlaams crossteam.
Voorzitter van de Vlaamse atletiek trainers vereniging blijf ik voorlopig nog wel.

Master Manu Loverie zorgde voor de enige cross overwinning van het weekend te Betekom.